چای سبز ، خطر مبتلا شدن خانم ها به سرطان را کاهش می دهد چای سبز با هر دارویی سازگار نیست
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

181794

در تحقیقی که توسط مرکز سرطان امریکا انجام گرفت ، حدود ۷۵۰۰۰ زن چینی مورد مطالعه قرار گرفته بودند که در نهایت  پس از برسی های فراوان بین خانم های سالمند و میانسال ، مفید بودن مصرف چای سبز در بین بانوان اثبات شد.تحقیقات انجامشده در مرکز سرطان امریکا نشان می دهند در زنانی که چای سبز می نوشند، خطر ابتلا به برخی سرطان های دستگاه گوارش به ویژه سرطان مری، معده و کولورکتوم (بخش انتهایی روده بزرگ) کمتر است. نتایج این مطالعه در نشریه امریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده است.

نتایج نشان داد که مصرف منظم و مداوم چای سبز (حداقل ۳ بار در هفته، به مدت بیش از ۶ ماه) با ۱۷ درصد کاهش خطر ابتلا به سرطان های گوارشی همراه است. با مصرف مقادیر بالاتر چای سبز، درصد کاهش خطر این نوع سرطان ها باز هم بیشتر بود. به خصوص در کسانی که ۲ تا ۳ فنجان چای سبز در روز (حداقل ۱۵۰ گرم چای در ماه) می نوشیدند، خطر سرطان های گوارشی ۲۱ درصد کمتر گزارش شد و در زنانی که به مدت ۲۰ سال به طور مداوم از چای سبز استفاده کرده بودند، خطر این نوع سرطان ها ۲۷ درصد کمتر از سایرین بود.
چای سبز حاوی ترکیبات شیمیایی طبیعی موسوم به پلی فنل ها از جمله کاتچین می باشد. کاتچین ها خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و با مهار آسیب DNA و توقف رشد تومور، از سرطان پیشگیری می کنند.

 

LOW-00145-2

بسیاری از کارشناسان و پزشکان به نوشیدن چای سبز توصیه میکنند ولی  تحقیقات جدید نشان داده است که این چای با  برخی از داروها از جمله  داروهای فشار خون سازگاری ندارد چو تاثیرات این داروها را از بین می برد. پس بهتر است افراد مبتلا به فشار خون بالا از این چای استفاده نکنند

 
محققان می گویند اثر داروی «نادولول» که فشار را پایین می آورد، بعد از نوشیدن چای سبز کمتر می شود. آنها به کسانی که این دارو را می خورند توصیه کردند سراغ چای سبز نروند و هشدار دادند، نوشیدن چای سبز می تواند روی بعضی دیگر از داروها هم اثر بگذارد.

 

محققان ژاپنی فشار خون ۱۰ مرد و زن سالم را بعد از خورن «نادولول» اندازه گرفتند. آنها برای ۲ هفته به افراد روزی ۲ فنجان چای سبز و سپس  دارو دادند و بعد همین کار را با آب تکرار کردند. خوردن چای سبز، میزان دارویی که به خون می رسید را سه چهارم کم کرد. این دارو برای مداوای ضربان قلب نامنظم و جلوگیری از میگرن هم کاربرد دارد.





:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: